Олімпіада з ІТ 2011/2012

       Підсумки І Всеукраїнської олімпіади

з інформаційних технологій

    Етапи І Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій складалися з двох турів. У І турі учасникам пропонувалося виконати комплексне завдання з використанням кількох інформаційних технологій, а у ІІ турі - тест і тематично непов'язані задачі.

    До участі у І-ІІ етапах олімпіади учителями інформатики було залучено 1717 учнів із 115 загальноосвітніх навчальних закладів Миколаївської області.

     Із комплексним завданням ІІ етапу олімпіад з ІКТ можна ознайомитися за посиланням https://yadi.sk/d/OftcnZ7QmkVk7

24 лютого 2012 року було проведено ІІІ етап І Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій, учасниками якого стали 45 учнів загальноосвітніх навчальних закладів міст (міст обласного значення) та районів Миколаївської області.
Учасників гостинно зустрів Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. До складу журі та експертної комісії ввійшли 19 викладачів і вчителів інформатики – представники Національного університету кораблебудування імені професора М.Александрова, Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського, вчителі ЗНЗ міст та районів області. Не подали заявки на участь у олімпіаді Врадіївський, Казанківський, Первомайський райони.
   У олімпіаді взяли участь учні 9 – 11 класів, яким було необхідно розв’язати комплексне завдання та пройти тестування.
    Комплексне завдання складалося з чотирьох тематично пов'язаних завдань. Завдання з MS Word виконувало 93% учнів. Максимальна кількість балів за завдання - 16. Більше половини роботи виконало 47% школярів. Найбільші проблеми виникли у учасників при співставленні виконаної роботи з поданим зразком. Причини різні. При створенні фігури WordArt та фону плакату у більшості учасників спрацювала неуважність та бажання прикрасити роботу, а ось при створенні орнаменту - невміння працювати з об'єктами. Так дотримувався зразку при  створенні орнаменту лише 31% учасників, а групування його частин здійснило лише 13%.
  Підчас виконання завдання з обробки табличних даних учні повинні були продемонструвати вміння створювати, редагувати, форматувати таблицю в середовищі MS Excel, обробляти дані занесені в таблицю та використовувати макроси при створенні засобів зручного перегляду табличних даних.
     Із завданням створення таблиці початкових даних впоралося 95% учасників але відповідало зразку лише 78% робіт. Форматування тексту та границь таблиці виконало співвідносно 91% (9% відповідало зразку) та 84% (11% відповідало зразку) олімпійців. Що стосується обробки даних то отримано такі результати:
  - густина населення - наявність формул у 47% учнів, правильність - 6%;
  - рівень урабанізації - наявність формул - 40% учнів, правильність  - 24%;
  - сільське населення - наявність формул - 49% учнів, правильність - 44%.
     При створенні засобів зручного перегляду даних використали автофігури 22% школярів, а спробували застосовувати макроси 29% учнів (9% виконало завдання повністю). Більше половини завдання виконало 11 школярів , що складає 24% учасників олімпіади.
      Виконання завдання по створенню бази даних (БД) вимагало від учасників показати навички побудови БД та вміння оперувати різними типами даних. Максимальну кількість балів, яку учасники мали змогу набрати за це завдання - 75. Проблемою для учнів виявилося створення ключових полів та зв'язків між таблицями. Великий відсоток учнів не вміє створювати та форматувати елементи форми. Так форму взагалі не створило 62 % учнів. Завдання на створення і обробку БД було максимально виконано на 94%. Більше половини завдання виконало 57% учнів.
На теоретичному турі учасникам було запропоновано розв'язати тестові завдання різного ступеня складності з різних тем курсу інформатики (окрім програмування). Максимальну кількість балів, які набрали учасники - 14, що складає 93% від загального балу. Більше половини балів набрало лише 20% школярів.
      Найсильнішими  виявилися   представники    закладів    освіти міст Миколаєва, Вознесенська, Южноюкраїнська, Первомайська; Вознесенського, Баштанського, Березнегуватського, Братського, Миколаївського, Жовтневого, Очаківського району. Серед закладів, учні яких стали переможцями, можна назвати Миколаївський муніципальний колегіум Миколаївської міської ради, Миколаївський економічний ліцей № 2 Миколаївської міської ради, МЗОШ І – ІІІ ст. № 19 Миколаївської міської ради, Миколаївську гімназію № 2 Миколаївської міської ради, Миколаївський морський ліцей Миколаївської міської ради, МЗОШ І – ІІІ ст. № 52 Миколаївської міської ради, Вознесенську гімназію Вознесенської міської ради, Южноукраїнську ЗОШ № 3 Южноукраїнської міської ради, Олександрівську ЗОШ І – ІІІ ст. Вознесенської районної ради, Баштанську ЗОШ І – ІІІ ст. Баштанської районної ради, Степівську ЗОШ І – ІІІ ст. Миколаївської районної ради, Первомайську гімназію Первомайської міської ради, Миколаївську ЗОШ І – ІІІ ст. та Первомайську ЗОШ І – ІІІ ст. Жовтневої районної ради, Новокостянтинівську ЗОШ І – ІІІ ст. Братської районної ради, Березнегуватську ЗОШ І – ІІІ ст. Березнегуватської районної ради, Рівненську ЗОШ І – ІІІ ст. Очаківської районної ради.
Із комплексним завданням ІІІ етапу олімпіад з ІКТ можна ознайомитися за посиланням https://yadi.sk/d/MAaFLgv_bt75W

   Четвертий етап І Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій проходив у м. Дніпропетровськ. За підсумками відбірково-тренувальних зборів Миколаївську область на олімпіаді представляли: Музика Дмитро, учень 11 класу Миколаївського муніципального колегіуму Миколаївської міської ради, Юрін Дмитро, учень 11 класу Миколаївського економічного ліцею № 2 Миколаївської міської ради, Бессонов Богдан, учень 10 класу Миколаївської загальноосвітньої школи № 19 Миколаївської міської ради. Музика Дмитро посів ІІ місце серед учнів 11 класів.

   Із комплексним завданням ІV етапу олімпіад з ІКТ можна ознайомитися за посиланням https://yadi.sk/d/-vzAqXJTmkVhz

 

Рекомендації щодо проведення олімпіади

 

     До участі у олімпіаді запрошуються учні 8-х-11-х класів на І та ІІ етап, учні 9-х-11-х класів на ІІІ етап, 10-х-11-х класів на IV етап.

  У I Всеукраїнській олімпіаді з інформаційних технологій 2011/2012 н.р. до складу команд ІІ, ІІІ та IV етапів входять по одному учню з кожної паралелі.

    Олімпіада проводиться у 2 тури за одним завданням для всіх учасників олімпіади.

    Завдання 1-го туру (практичного) повинно бути розраховане на 4 години,   формулюватися як тематично цілісне і складається з декількох задач. Особливістю завдання повинно бути його комплексність - авторами моделюється життєва ситуація з певної галузі людської діяльності.

     Запропоноване завдання повинно вирішуватися за допомогою засобів офісних додатків та передбачати у:

  1. текстовому процесорі: створення текстового документу із використанням засобів форматування, редагування та пошуку, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань та розсилок, засобів рецензування;
  2. табличному процесорі: створення та опрацювання табличних даних із використанням засобів форматування, редагування, фільтрації, сортування та пошуку, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, вбудованих функцій та засобів аналізу даних, ділової графіки;
  3. системах управління базами даних: проектування моделі бази даних та її реалізація з можливістю опрацювання даних на рівні таблиць, запитів, форм та звітів (форматування, редагування, пошук, фільтрація, сортування та обчислення за допомогою вбудованих функцій);
  4. програмі для створення презентацій: проектування моделі презентації та її реалізація із використанням засобів форматування та редагування, анімації, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань, створення навігації по слайдах, використання елементів керування.

     Завдання 2-го туру (теоретичного) повинно включати невеликі за обсягом завдання та теоретичні питання з розділу «Інформаційно-комунікаційні технології» поглибленого курсу інформатики. Завдання цього туру учасник виконує письмово без використання комп’ютера. Зміст завдань формується авторами за принципом Державної підсумкової атестації з інформатики та складаються з тестів закритого типу та відкритого типу з короткою відповіддю, яка може містити виключно число, слово або послідовність символів.

     Олімпіаду доцільно проводити на комп’ютерах із операційними системами Windows XP/Vista/7. Бажано, на час проведення туру олімпіади, фізично відімкнути локальну мережу від комп’ютерів учасників, якщо вона не використовується для здачі робіт під час туру та не вжито заходів, що унеможливлюють обмін даними між учасниками олімпіади.

     Учасникам забороняється використання VBA та програмних засобів, які не вказані у завданні. Файл-розв’язок не повинен містити копії змісту файлів-зразків (наприклад учаснику надано файл-зразок у вигляді скріншоту сторінки текстового документа, і учасник здав на перевірку копію цього скриншоту у файлі-результаті). Необхідно звернути увагу на недопустимість використання у файлах-розв’язках абсолютних посилань.

 

 

Attachments:
Download this file (Протокол_ІТ 11-12.xls)Протокол_ІТ 11-12.xls[ ]40 kB